Baneåpning

Av: Admin  |  Publisert: 3. mai 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi har i dag besluttet baneåpning tirsdag 14.mai.

Banen har vært snøfri i tre uker, og det har kun vært vekst på fairways de siste tre dagene.
April har vært kald, og vinteren lang. Vinteren overrasket oss ved å legge seg allerede 13.november slik at omfattende arbeider rundt green på hull 2, 3 og 8 brått måtte avbrytes.
Green 8 ble i helgen ferdig sådd, samt alle områder rundt. Neste uke ferdiggjøres områdene rundt green 2 og 3.

Vi har nærmest ingen vinterskader på greenene, og fairwayene ser også svært bra ut, men de trenger varme.

Greenene har blitt luftet, resådd, dresset og gjødslet i flere runder de siste ukene. Alle fairways og teer har blitt vertikalskåret, resådd og gjødslet. Et arbeide klubben tidligere ikke har prioritert før åpning.

Kommende uke vil vi kjøre ut mengder m
ed sand til bunkrene. Til dette trenger vi større maskiner. Arbeid som er svært lite hensiktsmessig å gjøre med en åpen bane.

Når vi åpner tirsdag 14.mai kl 09.00 vil banen fremstå med den kvalitet vi ønsker at Asker Golfklubb skal ha. Vi må likevel starte sesongen med provisorisk green på hull 8. Dette for å unngå at den nysådde delen av greenen blir skadet.

I kommende uke og fridager kan man se frem til å benytte seg av driving-rangen, men øvrige treningsområder vil fortsatt være stengt frem til baneåpning pga nysådde områder.

Proshopen vil holde åpent, og vi kan glede oss til at restauranten åpner onsdag 8.mai kl 11 !

Minner om helgens dugnad hvor dere fortsatt kan melde dere på i golfbox. De som deltar på dugnaden vil få mulighet til å spille banen før åpning, mandag 13. mai fra kl 14.00. Påmeldingslisten i golfbox danner grunnlag for startlisten mandag 13. mai.

Tilleggsinfo
Bookingbestemmelser
Medlemmer med full spillerett kan booke 7 dager før.
Medlemmer med begrenset spillerett kan booke 5 dager før.
Greenfeegjester kan booke 3 dager før.

Åpningstider proshop frem til banen åpner, kl 10 - 17

Restauranten åpner 8.mai, og holder åpent daglig kl 11-19.

Driving rangen er åpen
Torsdag kveld stenger rangen kl 20.00. Dette for at vi kan plukke rangen tom for baller, slik at vi kan klippe den fredager.