LAG NM 2018

Av: Matthis Gullberg  |  Publisert: 20. juli 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Idag kl 09.00 slo damane ut i div 1 på Norsjø og Herrene i elite på Miklagard.

Herrene spiller på Miklagard, damene på Norsjø!

Asker har en tradisjon for gode resultater under lag NM og har historisk sett alltid vært en av de mer fremgangsrike klubbene bak fyrtårn som Oslo, Miklagard og Stavanger.  I år spiller herrelaget i høyeste divisjon etter fjorårets 6 plass totalt. Det er veldig mange dyktige spillere i feltet, og en vanskelig oppgave for Askerlaget når man ser at spillere som Henrik Bjørnstad, Victor Hovland, Marius Thorp og Kristian Krogh spiller i samme turnering.

Etter uttakskvalifisering består herrelaget av Eivind Jordell, Casper Søndberg, Casper Andersen (jr), Mathias Bunæs og Peder Wittussen.

*update: Casper Andersen skadet seg torsdag. Knud Krokeide kommer inn.
Knud hadde opprinnelig takket nei til LAG NM grunnet turneringskonflikter i proffsatsning, men fikk anledning på kort varsel.

Damelaget som har NM titler fra før rykket ned fra Elite til 1 Divisjon for 2 år siden. Ifjor var de bare en plass fra å komme tilbake til elite, men årets lag ser veldig sterkt ut.

Laget består av fra venstre Celine Karlung, Celine Brovold Sanne og Lene Hafsten Mørch. De utgjør en sterk trio.

Celine Bovold Sanne er junior, og regjerende klubbmester både for junior og damer, og hun har med seg to betydelig mer erfarne spillere på laget.

Celine Karlung
som har 5 NM titler fra tidligere, og nå tilbake i Asker Golfklubb etter noen år i annen klubb. Det blir spennende å se hva Celine og Celine kan få til i de første Foursomes og Fourballs.

Som tredje spiller har vi Lene Hafsten-Mørch. Også en meget meritert spiller, som har spilt for Asker gjennom mer enn et tiår. Hun har også NM titler å vise til, samt en god college karriere og 4 seire i klubbmesterskapet under årene.

Trioen utgjør et sterkt lag i 1. Divisjon, og er en sterk kandidat til å kjempe om opprykk til elite neste sesong.

Les om NM på Norsk Golf

Golfbox turneringsinfo og leaderboard HERRER

Golfbox turneringsinfo og leaderboard DAMER

*oppdatering kommer med lagfoto og bilder.