Hole-in-One på barnas sommer Golf Camp

Av: Ketil Heggem  |  Publisert: 28. juni 2014  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Tradisjonen tro avsluttet vi årets Golf Camp barn 6-13 år i uke 26 med at barna fikk prøve å slå over vannet på hull 18 fra droppsonen. Det ble mye latter og høy stemning, og et øredøvende jubel når det ble en Hole-in-One

Unge 9-årige Alfred Mostrøm-Tchorz klarte det alle golfere forgjeves jakter på hele livet, Hole-in-One, på Asker Golfklubb under avslutningen av årets første golfcamp for barn. Alle 44 barn fikk prøve å slå over vannet på hull 18 fra droppesonen. Alfred slo sitt slag til midt på greenen og ballen rullet og rullet mens stemingen steg på "tribunen" og når den datt i koppen så ble det et øredøvende jubelbrøl som i følge Ivan ristet hele Proshop bygget. Siden det var fra droppesonen, og ikke i en runde, så er det nok desverre ikke en offisiellt godkjent Hole-in-One, men en fantastisk opplevelse var det nok allikevel for unge Alfred. Bestefar og bestemor Tchorz observerte det hele fra cafe terassen, og var nok minst like stolte som Alfred.

På bildet venstre. Alfred Mostrøm-Tchorz, bestefar Peter Tchorz og juniorleder Ketil Heggem. Bildet til høyre "tribunen"