Askerjuniorer imponerte i NM Matchspill

Av: Kjetil Larsen  |  Publisert: 11. juni 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Asker Golfklubbs juniorer gjorde en strålende innsats under NM Matchspill i Ålesund denne helgen. Amalia Eggesbø sikret NM-gull i J15-klassen etter en spennende finale, mens Sofie Hauge Langangen tok bronse i samme klasse.

Begge jentene imponerte med å nå semifinalen etter sterke prestasjoner i gruppespillet og kvartfinalene. I semifinalen møttes de to Asker-lagvenninnene til en nervepirrende duell, hvor Amalia til slutt trakk det lengste strået.

Mandag morgen fortsatte spenningen da Amalia møtte Andrea Solbakken Aas (Haga GK) i finalen, mens Sofie spilte bronsefinale mot Fiona Wahlund (Losby GK).

Amalia leverte bunnsolid spill gjennom hele finalerunden og sikret gullet med en overbevisende seier allerede på det 17. hullet.

Klubben gratulerer
Amalia Eggesbø med NM-gull i J15-klassen og første individuelle seier på Srixon Tour 2024!

Sofie Hauge Langangen tok på sin side en sterk seier i bronsefinalen og kunne feire sin første individuelle NM-medalje.

Matilde Hauge Langangen (J19) og Mathias Larsen (G19) deltok også i sluttspillet og bidro til at Asker GK markerte seg sterkt i mesterskapet.