Asker Kroen AS tar over driften av klubbens kafè og kiosk

Av: Ketil Heggem  |  Publisert: 22. februar 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi er glade for å kunne melde om at distriktets kanskje mest velrennomerte aktør tar over driften av kafè og kiosk. Asker Kroen er viden kjent for god mat og service, og har en svært rikholdelig meny i sin portefølje. Medlemmer og gjester kan glede seg til sesongsstart

Etter at klubben på slutten av fjoråret fikk beskjed om at Peggen Golfsenter etter 11 år ønsket å avvikle sitt engasjement relatert til drift av kafè og kiosk har klubben kjørt en evalueringsprosess med å finne det beste alternativet fremover.

Vi  er nå i mål, og har inngått avtale med Asker Kroen AS for årene som kommer.

Asker Kroen er en veletablert aktør i markedet med et veldig godt renomee. De er kjent for god mat og service, og har en svært rikholdelig meny i sin portefølje. Se gjerne https://www.askerkroen.no/

Asker Kroen drives av daglig leder, Raymond Stenseth. Raymond er 51 år, kokk, og har erfaring både fra restaurant, catering og eventbransjen. Han har blandt annet drevet selskapslokalene og serveringen på Øverland gård. I regi av Asker Kroen driver han nå og det samme på Tveiter Gård ved Semsvannet.

Raymond uttaler at han gleder seg til å komme i gang på Asker Golfklubb. Han synes lokasjonen er fantastisk og ser spennende muligheter for å utvikle tilbudet til medlemmer og gjester både i kafè og kiosk fremover. Gjennom blant annet utnytte synergier fra catering virksomheten vil han ha fokus på å tilby et spennende og variert tilbud til medlemmer og gjester gjennom året.

Klubbens styre og ledelse er svært tilfreds med å ha kommet til enighet med Asker Kroen. Vår golf kafè har blitt kåret til Norges beste i sitt slag flere år på rad, og det å ta over driften etter Karina Krokeide og hennes team blir på mange måter som å hoppe etter Wirkola. Når det er sagt, vi har valgt Asker Kroen som vår nye partner fordi de har presentert tanker og ideer som vi tror kan bringe kafè og kiosk til enda høyere nivåer.

Asker Kroen har også et veltrimmet maskineri for å arrangere events og selskaper, noe som vil styrke klubbens evne til å kunne støtte turneringer, sponsorer og andre interessenter med hva nå deres behov og krav er knyttet til mat og servering under arrangementene.

Avslutningsvis har det vært viktig å inngå avtale med en driver som har flere ben å stå på. Det gir en mer robust økonomi, som er viktig for å etablere plattform for det langsiktige partnerskapet vi ønsker. Asker Kroen er i sum en svært god match for Asker Golfklubb både på kort og lang sikt.

Ketil Heggem
Styreleder