Klubbens lov

Formål
Asker Golfklubb er selveiende og frittstående med utelukkende personlige medlemmer.

Klubbens formål er å drive golfidrett, utvikle og drive AGKs golfanlegg. Arbeidet skal preges av frivillighet, demokrati, lojalitet og likeverd.

All idrettslig aktivitet skal bygge på grunnverdier som idrettsglede, fellesskap, helse og ærlighet. Alle barne- og ungdomsaktiviteter skal være rusfrie.

Styret fastsetter nærmere retningslinjer for hvordan bestemmelsene skal praktiseres, idet man forholder seg til Norges Idrettsforbunds (NIF) lov norm vedtatt av Idrettsstyret 22. oktober 2015 og Norges Golfforbunds (NGF) retningslinjer.