Om Asker Golfklubb

KLUBBEN
Asker golfklubb ble stiftet 4. juni 1992 og de første 9 hullene ble åpnet våren 1994. Banen ble åpnet som en fullverdig 18 hulls par 70 bane våren 1995 og klubben var ordentlig i gang.  Banen ligger naturskjønt til langs Finnsrud, Brennsrud og Hogstadvannene og er anlagt på historisk grunn som har vært i bruk til jakt og jordbruk fra ca. 5000 år f.Kr.  Asker golfklubbs verdier legger vekt på et sosialt og inkluderende golfmiljø der nybegynnere er ønsket velkommen.  Klubben jobber aktivt for å gi golf som tilbud til alle grupper på tvers av kjønn, alder og fysisk form.  Med aktive grupper for senior, junior, damer og herrer samt et varierende tilbud av klubbturneringer og med fleksible medlemsordninger har klubben et tilbud som bør passe de aller fleste.  Vi ønsker velkommen til Asker Golfklubb og ønsker dere mange gode golfopplevelser på banen vår.

BANEN
Banen fremstår som en varierende og delvis kupert blanding av skogs og parkbane.  Skogen er etter hvert blitt åpnet mer opp for å gi lys til greener og fairway. Dette gir en mye bedre spilleopplevelse og nærhet til floraens endring igjennom sesongen og letter leting etter baller på avveie og dermed også total spilletid på banen.  Banen har 5 utslagsteder på hvert hull, disse angis i hektometer og er 51, 47, 43, 39 og 33.  Dette gir muligheter til å finne din ideelle lengde basert på ditt ferdighetsnivå og betjeningen i proshopen hjelper gjerne til med finne riktig utslagsted for deg basert på handicap og slaglengde. Som spiller på banen ønsker vi at du skal hjelpe oss med å ta vare på banen ved å legge tilbake divots, reparere nedslagsmerker og å rake godt i bunkeren.  Da møter du en bane i god stand neste gang du spiller her også.

Hvis du vil bli medlem i Asker golfklubb kan du enkelt følge linken  her

GRUPPENE
Damegruppen:
Klubben har en egen damegruppe som tilbyr et godt sosialt miljø. Gjennom året arrangeres ulike aktiviteter som tirsdagsturneringer, sosiale samlinger i og utenfor sesongen og golfreiser i inn og utland, alt med hovedfokus på godt miljø og sosialt samvær.  Vi ønsker alle damer i klubben velkommen til Damegruppen.

Herregruppen:
Vår oppgave er å prøve å skape et sosialt miljø for spillere som er over junior-stadiet og ønsker å spille turneringer i en avslappet setting. Gruppen er åpen for alle mannlige medlemmer av Asker Golfklubb. Om du er nyinnmeldt veien til golf-spiller, etablert selskaps-spiller eller sikter mot Senior-touren. Ta kontakt og bli med i et uformelt og inkluderende fellesskap.

Seniorgruppen:
Seniorgruppen består av klubbmedlemmer som er over 50 år. Seniorgruppens hovedfokus er på å arrangere turneringer, sosiale arrangementer og golfreiser og å skape et sosialt miljø for gruppens medlemmer.  Vår seniorgruppe er en av Norges største, og regnes som en av de beste, med et uformelt og inkluderende fellesskap, der golf står i sentrum.

Junior/elite gruppen:
Junior- og elitegruppen er inndelt i ulike treningsgrupper som er tilpasset den enkeltes alder, ferdighetsnivå og ambisjoner. Hos oss er det plass til alle. Fra de som trener for det sosiale, de som trener for å bli litt bedre, og for de som ønsker å trene for å bli blant de beste. Vi har en ambisjon om å arrangere minst to golfturer per sesong, hvor det i stor grad vektlegges å utvikle og forsterke det sosiale miljøet.  De forskjellige gruppene er: Mini Mix 5 til 8 år, Junior 9 til 12 år, Junior 13++, junior og Elite rekrutt 11 år ++, Asker Golf team (AGT) trening for klubbens beste og mest ambisiøse junior og elite spillere.  Alle gruppene er en mix av jenter og gutter.  Juniorgruppen arrangerer golfcamp 2 uker på sommeren for barn i alder 5 til13år en uke i start og slutt av skoleferien.