Nyhetsbrev 3 - 2017

Kjære medlem

Etter den trege starten i våres med snø og dårlig vær er vi nå godt i gang med sesongen. Noen utfordringer på banen er det fortsatt, men vi har en generell økning både av sponsorer og medlemmer. Hittil i år har vi fått 150 nye innmeldinger. Hjertelig velkommen til dere! Det er veldig fint å se en fortsatt positiv utvikling av Asker golfklubb.

Terrassen ble ferdig til jubileumsuken. Da det kom sånne mengder regn i begynnelsen av juni måtte vi flytte på NM som nå kommer til å spilles før klubbmesterskapet i august. Vi kunne uten større problem gjennomføre alle jubileumsaktiviteter. Totalt var det 302 ulike spillere som deltok i de turneringene vi hadde satt opp, med som mest 84 spillere på selve terrasseåpningen. Vi sender også en stor takk til våre nabo- og samarbeidsklubber som også deltok i feiringa.
Klubbhusprosjektet ser ut til å gå etter skjema. Vi har fått opp fasaden som nå skal beises mot hull 18. Asle har også sammen med dugnadsgruppa vært med på å forandre terrenget og lagt ferdiggress. Anders holder nå på med bag-rommet som blir ferdig om ikke så lenge.

Medlemsundersøkelsen

I begynnelsen av juni ble medlemsundersøkelsen sendt ut til 1/3 av medlemmene i første pulje. Det store fokuset var selvfølgelig banen. Greener og fairway får ikke veldig overraskende lavere score enn det meste annet. Noe positivt vi kan ta med oss er at vi ser en positiv trend fra mai til juni når det gjelder tilbakemeldinger fra gjestespillere. Nesten dobbelt så høye poeng nå som for 3 uker siden. Det er veldig tydelig at den skjæring og dressing vi har foretatt har gitt en effekt og at gresset begynner å ta fart. Ventetid og kø på banen har naturlig nok fått en nedgående trend da flere bruker banen ut i juni en tidligere i mai. Vi etterspør derfor Marshalls. Hvis du er interessert kan du ta kontakt med klubbsjef på matthias@askergolf.no

Medlemmer ser ut å være fornøyde med ledelse og styres valg i klubben og viser fortsatt tillit. Dette er generelt mye høyere enn i andre norske golfklubber. Vi jobber selvfølgelig på spreng for å få banen i best mulig stand og for å gi banepersonalen den støtte de trenger. Proshop og restaurant får veldig bra tilbakemeldinger. Vi er definitivt blant de aller beste klubbene i Norge når det gjelder restauranten!

Banebloggen

For en mer detaljert beskrivelse av det som skjer på banen kan man lese banebloggen som skal oppdateres jevnlig. I tillegg til dem tiltakene som banemannskapet gjør på banen kan vi se hel del forbedringer av veier og stier. Asle har gravd ny bilvei på hull 8 som leder bort trafikk fra de områder som normalt får dårlig vekst. Her kan du lese banebloggen
Denne uken har vi også lagt ferdiggress rundt skadene på hull 2, samt arbeidet mye med skader rundt greenområder.

Medlemsreise til Mar Menor

Mar Menor har vært stedet å dra til i det siste. Vi har nå fått frem meget gunstige priser for en medlemsreise 4 – 11 November. Du kan lese mer om reisen på hjemmesiden.
Du reiser med klubbens pro Eivind Jordell som også har golfskole under hele uken. 5 runder golf og boende på 5 stjernes hotell.

Støtt våre sponsorer!

Thon Hotels Vettre er ny samarbeidspartner på Asker og hullsponsor på naturskjønne hull 17.

Hjemmeside

www.askergolf.no       E-post: agk@askergolf.no       Tlf 66 90 03 40