Nyhetsbrev 2 - 2017

Kjære medlem, nå åpner vi!
Lørdag morgen åpner vi banen for sesongen! Restauranten og proshop er åpen, mens terrassen lar seg vente enda noen uke. Vi feirer åpning med Callaway Demo dag på rangen.

Snøen som kom i slutten av februar gjorde at vi fikk utsette baneåpning. Da det kom nesten 30cm ble snøen også liggende i flere dager, så vi gikk miste om flere soldager som gresset hadde trengt innen åpning. Det har stått veldig stille ute på banen siste 2 ukene, men det begynner å spire igjen denne uken.
Noen av greenene har ganske nyetablert gress, spesielt på lavpunkter der det normalt sett samles smeltevann. Vi kommer å dresse innen åpning og preparere greenene med klipping, valsing, men det tar noen dager innen alle greener er estetisk fine og grønne.
Noen av fairway har ikke fått vekst i det hele tatt siste tiden. Det kan muligens ser rart ut da flere av dem er brune, men det er ikke rart med tanke på den kalde våren og snøen som dekket banen forrige uke. Vi håper dette setter fart nå når solen har kommet!

Denne uken har vi fått 800kvm ferdiggress som vi legger på teestedene. Alle teesteder blir åpne unntatt tee på hull 8 som skal få en liten etableringstid. Her blir det utslag lenger frem i begynnelsen av mai.

Åpningsturnering
Allerede på fredag kjører vi i gang med åpningsturnering. Vi lager en shotgun kl 09.00. Denne er åpen for alle medlemmer! Hvis du vil spille golf på søndag, meld deg på i Golfbox. Det er også mulig å spise sammen etterpå.

Restaurant og proshop

Restauranten er ferdig restaurert og åpner i forbindelse med helgen, mens proshop allerede er åpen. Under lørdagen kan du få prøve testvinneren i siste nummeret av norsk golf. Callaway står på rangen med sin Edge driver. Du kan også booke en egen gratis demofitting av køller gjennom å ringe til proshopen 47 92 36 22.

Mulig å ta protimer

Eivind Jordell har kommet godt i gang med trening, I helgen var han nede med våre juniorer i Stavanger på Srixon tour der vi stilte med 5 spillere. Det er også mulig å booke protimer i ukene som kommer. Dere kan selv se oversikt på hjemmesiden og netbookings, eller høre fra i shopen når det er ledig.

Samarbeid Asker Kjekstad
Allerede 210 personer har blitt medlem i 3-klubbs samarbeidet. Det er fortsatt mulig å bli med. 1490kr for fritt spill på alle 3 klubber. Ta kontakt med administrasjonen så får du bli med.

Turneringshjelp
Turneringsleder Arve Bekkevar spør etter hjelp til turnering. Første store turnering på klubben er NSG uttak 20 og 21 mai. Ta kontakt med Arve på arve@bekkevar.no

Støtt våre sponsorer!

Hurtigruta bilglass har akkurat etablert seg i Asker.

Vi har i år inngått samarbeid med golfklubben. For hvert ruteskift der man booker gjennom klubben erholder Asker GK 1000kr. Dette kan også gjøres mens man spiller!

Telefon 09500

HUSK Å OPPGI ASKER GK SOM REFERANSE